Swing, swing, swing : vides de jazz, rebel·lia i ball / Jordi Martí-Rueda.
Material type: TextLanguage: Català Series: SLL ; 57.Publisher: València : Sembra Llibres, febrer de 2021Edition: Primera edicióDescription: 211 pàgines : il·lustracions ; 21 cmContent type: text Media type: sense mediació Carrier type: volumISBN: 9788416698578Subject(s): Músics de jazz -- Biografies | Jazz -- Història | Swing (Música) -- Aspectes socialsGenre/Form: No-ficció – Adults i joves -- Assaig de divulgació Other classification: 785 Summary: Quan a Louis Armstrong li van posar una corneta a les mans perquè despertés tot l’orfenat, amb la primera nota va entendre que havia nascut per ser músic. Ella Fitzgerald vivia al carrer, vestia parracs i duia sabates d’home, però es va jurar que un dia faria seu els escenaris. En plena allau de repressió racista, el veïnat de Harlem va ser capaç d’inventar el ball més excitant dels anys trenta. Als camps de concentració nazis, hi havia joves que cantaven swing a mitja veu per sobreviure dia a dia. I, moltes dècades després, a la Nova Orleans devastada pel Katrina i la negligència política, centenars de persones es conjuraven entre les runes perquè les trompetes, les tubes i els timbals els ajudessin a reconstruir les seves vides. (...) Vides de jazz, rebel·lia i ball que ens han deixat un llegat extraordinari: com obrir escletxes d’esperança en temps de foscor.Item type | Current library | Call number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|
Llibre | Biblio@ccés Vall D' Or | 785 Mar (Browse shelf(Opens below)) | Available | 0000010567LB |
Close shelf browser (Hides shelf browser)
Quan a Louis Armstrong li van posar una corneta a les mans perquè despertés tot l’orfenat, amb la primera nota va entendre que havia nascut per ser músic. Ella Fitzgerald vivia al carrer, vestia parracs i duia sabates d’home, però es va jurar que un dia faria seu els escenaris. En plena allau de repressió racista, el veïnat de Harlem va ser capaç d’inventar el ball més excitant dels anys trenta. Als camps de concentració nazis, hi havia joves que cantaven swing a mitja veu per sobreviure dia a dia. I, moltes dècades després, a la Nova Orleans devastada pel Katrina i la negligència política, centenars de persones es conjuraven entre les runes perquè les trompetes, les tubes i els timbals els ajudessin a reconstruir les seves vides. (...) Vides de jazz, rebel·lia i ball que ens han deixat un llegat extraordinari: com obrir escletxes d’esperança en temps de foscor.
There are no comments on this title.